2 Ocak 2017 Pazartesi

İÇİMİZ DIŞIMIZA ÇIKTI

Organlarımızı tişörtlerimize çizdik böylelikle çocukların en iyi yaparak-yaşayarak öğrendiklerini, fen derslerinde uygulamalar yoluyla öğrenilenlerin güdülerini arttırdığını, heyecanla bu etkinlikleri beklediklerini ve bu uygulamaların çocuklar üzerinde olumlu pekiştirmeler sağladığını gördük.








FLORYA KOLEJİ 3 BOYUTLU YAZICI EĞİTİMİ


3 BOYUTLU YAZICI EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLER 3.BOYUTA GEÇİŞ YAPIYOR















3 boyutlu yazıcılar 21. yüzyılda geleceğimize yön verecek endüstriyel teknolojilerden biri.
Öyle ki, ABD Başkanı Barack Obama, 13 Şubat 2013 tarihli ‘Ulusa Sesleniş’ konuşmasında 3 boyutlu yazıcı teknolojisinin internetin keşfinden sonra en önemli teknolojik gelişme olduğunu ve bu gelişmenin önümüzdeki yıllarda birçok alanda devrim niteliğinde değişiklikleri beraberinde getireceğini söyledi.“Önümüzdeki 10 yılda her evde bir 3D yazıcı olacağı ve kişilerin bazı ihtiyaçlarını kendi modelledikleri objeleri bu yazıcılardan basarak karşılaması öngörülüyor.”  

Gün geçtikçe 21.yy eğitim modelinde 3 boyutlu yazıcılar çok önem kazanıyor. Bu yüzden 3 boyutlu yazıcıları derslere entegre etmek, öğrencileri bu teknolojiyle tanıştırmak ayrı bir fark yaratıp öğrencilerin bakış açısını değiştiriyor. 3 boyutlu eğitim; öğrencilerin yaratıcılıklarını, eleştirel düşünebilme yeteneklerini, beceri ve tasarım kabiliyetlerini, 3 boyutlu programlarla mimari çizimler, modeller tasarlamalarını, mimarlık, mühendislik vb. meslek dallarına ilk adımlarını atmalarını sağlıyor.




3 boyutlu yazıcı eğitiminde öğrenciler ezbere dayalı eğitim sistemi yerine maker kültürünü ve maker hareketini benimseyen bir sistemle tanışıyor. 3 boyutlu yazıcıları müfredata entegre ederek ​Hayal Et-Keşfet- Tasarla-Üret ​tabanlı projeler yaptırarak “Kendin Yap” kültürüne sahip öğrenciler yetişiyor.

Öğrenciler 3 boyutlu yazıcı eğitiminde; tasarımlarını ürettiklerinde keyif alıyor, gelecek için çalışıyor ve bunu günlük hayatına taşıyıp daha cesur, yenilikçi, yaratıcı bir eğitimle buluşuyorlar. Tasarım programları sayesinde dijital dünyada yarattıkları 3 boyutlu modellerin, gerçek dünyada karşılığını görmek ve kendi tasarladıkları objelere dokunabilmeleri, öğrenciler için benzersiz bir deneyim oluşturuyor.
Öğrenciler 3 boyutlu yazıcı eğitiminde;  
     Hayal gücünü etkin olarak kullanıyor.
     Soyut fikirleri somut hale dönüştürüyor.
     Yaratıcılık kazanıyor.
     Sayısal yetenekleri ve 3 boyutlu düşünme becerileri artıyor.
  Fizik, kimya, coğrafya, görsel sanatlar, bilgisayar, matematik, geometri, hatta müzik gibi derslerde projeler ortaya çıkartıyor.

Üç boyutlu yazıcı eğitimi ile öğrenciler neler yapabilir?
Herhangi bir 3 boyutlu nesne oluşturabilir. Mimariden sanayiye, tıp ve medikal uygulamalardan takı tasarımına, ürün geliştirmeden prototip üretmeye, maket yapımından robot ve elbise üretimine, oyuncak üretiminden kişisel hediye tasarımına, kuyumculuk ve uzay teknolojisine kadar ulaşan geniş bir yelpazede çalışabilir.  
3 boyutlu yazıcı eğitimindeki amaç; yeni projeler geliştiren, pasif öğrenmeden aktif öğrenmeye geçmiş, bu yeni teknolojiyi benimseyip özgün üretimler çıkarabilen Türkiye’nin genç ve tasarımcı beyinlere sahip olmasını sağlamaktır.  

Ülkemizin gençleri, aydınlık hayallerimiz olsun.




BALONLA ELEKTRİKLENME DENEYİ

Sürtünme ile elektriklenmede birbirine sürtünen cisimlerden biri diğerine elektron verir ve kendisi pozitif (+) yükle yüklenir. Elektron alan cisim üzerinde (–) yük fazlalığı oluşacağı için negatif (–) yükle yüklenir. Alınan yük verilen yüke eşit olduğu için yük miktarı eşittir.



23 Aralık 2016 Cuma

FEN BÖLÜMÜ ÇALIŞMALARI

FEN BÖLÜMÜ ÇALIŞMALARI

Florya Koleji Fen Bilimleri Bölümünün Ders İçi-Ders Dışı Yaptığı Etkinlikleri Bu Sitemizde Görebileceksiniz.

                        

Hakkımızda: Florya Koleji Fen Bölümü (Fizik-Kimya-Biyoloji-Fen ve Teknoloji-Bilişim Teknolojileri Bölümü) derslerini kapsamaktadır. Fizik, Kimya, Biyoloji, Fen Bilgisi, Bilgisayar dersleri, öğretmenlerimizin rehberliğinde teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.

 İçinde bulunduğumuz  çağın hızlı gelişim ve değişimine ayak uydurabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmek zorunlu hale gelmiştir. İyi bir eğitimin nitelikli öğretmenlerle sağlanacağı yadsınamaz bir gerçektir. Biz de bu anlayışla; 

Florya Koleji öğrencilerine zengin ve farklı bir içerik anlayışıyla:


  • 21.yy Eğitim Teknolojileri programlarına uygun,
  • Bilimsel düşünen ve sorgulayan,
  • Bilimsel ahlak kurallarını bilen ve uygulayan,
  • Öğrenmeyi öğrenen,
  • Yaratıcı,
  • Çevreye duyarlı ve bu konuda sorumluluk hisseden,
  • Teknolojiyi kullanabilen, teknolojik gelişmeleri takip edebilen,
  • Bilimin toplum için öneminin farkına varmış,
  • Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk sahibi,
  • Potansiyellerini en üst düzeye kadar geliştirip kullanabilen, bireyler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.

Eğitim, insanın kalıtsal güçlerinin geliştirilip istenen özelliklerle yoğunlaşmış bir kişiliğe kavuşması için kullanılacak en önemli bir araçtır. İnsanlara bilgi ve beceri kazandırmanın ötesinde eğitim; toplumun yaşamasını ve kalkınmasını devam ettirebilecek ölçüde ve nitelikte değer üretmek, mevcut değerlerin dağılmasını önlemek, yeni ve eski değerleri bağdaştırmak sorumluluğu taşır; bu değerler, öğrencilerin davranışlarını ve dilek düzeylerini yine eğitim yolu ile etkilerler

            Öğretmenler, bilgi taşıyıcı ve aktarıcı değil, bilgi kaynaklarına giden yolları gösterici, kolaylaştırıcı birer eğitim lideri olmalıdır.

            Öğrencilere sorulan bir çok soruların  %90 nı cevabı ezberlenen bilgilerdir. Öğrenciler yeterince düşünme davranışları gelişmediği için öğrenciler ezbere yöneltilmiştir. Anlatılan konu ne kadar ilgi çekici olursa olsun, öğrenciler ne kadar dikkatli dinlerlerse dinlesinler ve öğretmen bilgiyi ne kadar sıralı ve yavaş anlatırsa  anlatsın dinleyerek öğrenme sınırlı kalmaktadır.

Öğrencilerin;
  • Sadece duydukları zaman unutulduğu,
  • Duydukları ve gördükleri zaman biraz hatırlandığı,
  • Duydukları, gördükleri ve onunla ilgili soru sordukları veya birisi ile tartıştıkları zamananlamaya başladıkları,
  • Duydukları, gördükleri , tartıştıkları ve yaptıkları zaman bilgi ve beceri kazandıkları,
  • Hatta başkasına anlattıkları zaman bilgilerin kalıcılığı sağlanmış olduğu görülmüştür.
   Öğretim ortamlarının zenginleştirilmesinde kullanılan görsel işitsel araçların öğrenme üzerindeki etkilerinin araştırılması, uzun yıllardan bu yana araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Örneğin 1937’lerde Hoban et al, tarafından görsel-işitsel araçların etkinliği üzerine bir sınıflandırma yapılmıştır. Buna göre, eğitim ortamında kullanılan materyaller, sundukları eğitim ortamının soyuttan somuta oluş özelliğine göre sınıflandırılmıştır.

  • Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise, o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur.
  • En iyi öğrendiğimiz şeyler, kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir.
  • En iyi öğretim somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir.

Eğer öğrenciler aşağıda belirtilenleri yaparlarsa daha iyi öğrenirler...

1- Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek.
2- Örneklendirmek
3- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek.
4- Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak.
5- Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak.
6- Bazı sonuçlarını önceden görmek.
7- Bilginin karşıtını veya tersini ifadelendirmek.

Bunun için iyi bir öğrenmenin ancak aktif  öğrenme ile gerçekleşeceği  kabul görmüştür.


    Program: Bölümümüzde öğrencilerimizin akademik ihtiyaçlarını karşılayacak, disiplinler arası çalışma, araştırma ve deneylerle zenginleştirilmiş, ayrıca ders dışı etkinliklerle desteklenen bir program yürütülmektedir. Tüm sınıflarda IB programıyla birlikte deney açısından zengin bir program uygulanmaktadır. 

    Bölümün ders dışında yürüttüğü etkinlik/faaliyetler:

    Projeler: Öğrencilerimiz her yıl çeşitli üniversitelerden destek alarak araştırma projeleri yürütmekte ve bunlar ile TÜBİTAK ve diğer proje yarışmalarına katılmaktadır.