13 Ocak 2018 Cumartesi

SÜRAT HESAPLAMA ETKİNLİĞİ


      6. sınıf öğrencilerimizle "Sürat" konulu bir etkinlik yaptık. 

     Önce araçlarının süratlerini hesapladık, sonra hepsini yarıştırdık. Üstün gayretlerinden ötürü de hepsini "Şampiyon" sıfatıyla taçlandırdık.

     Öğrenmeye karşı algılarını sonsuz ve sorunsuz bir şekilde tetikte tutan 6. sınıf çocuklarımızla keyifle gerçekleştirdiğimiz sürat hesaplama etkinliğimizden bir kesit. 




HAVUÇ ŞİŞ

      5. sınıf bilim çocuklarımızla yine "Canlıları Tanıyalım" ünitesi kapsamında "Havuç Şiş" yaptık. 

      Getirdiğimiz havuçların içini oyduk, çöp şişe yerleştirdik. Üstüne bir de sallandırdık. Amacımız, havucu çimlendirmek. 

      Bakalım zaman bizden yana mı akacak? Hep birlikte gözlemleyeceğiz.




4. SINIF FEN BİLİMLERİ ATÖLYESİ ARALIK AYI ÇALIŞMASI

 4. sınıf öğrencilerimizle Fen Bilimleri Atölyesi'nin çalışmaları kapsamında Aralık ayında "Hal Değişimi"  konusu işlendi.

Daha önce sınıf öğretmenleri tarafından kavratılan "Maddenin Fiziksel Hal Değişimleri" konusunun etkinlikle pekiştirilmeye çalışıldığı 4. sınıf bilim çocuklarımıza piyasada kuru buz olarak bilinen ve hazır gıda satıcıları tarafından da çok kullanılan katı CO2 (Karbon dioksit) molekülünün süblimleşmesi gösterildi.

Süblimleşme olayı, katı bir saf maddenin çevresinden ısı alarak gaz hale geçmesi demektir. Bu nedenle ısı alma olayı hızlı bir şekilde gerçekleşsin ve süblimleşme daha net gözlemlenebilsin diye de kaynama sıcaklığındaki sudan faydalanıldı.












30 Kasım 2017 Perşembe

4. SINIF FEN BİLİMLERİ ATÖLYESİ KASIM AYI ÇALIŞMASI

        4. Sınıf öğrencilerimizle Fen Bilimleri Atölyesi'nin çalışmaları kapsamında Kasım ayında "Manyetizma" konusu işlendi.

       Temas gerektirmeyen kuvvetlere neden olan manyetik etki ile mıknatısın farklı kutupları  ve bu kutupların birbirlerine yaptıkları itme & çekme kuvvetleri uygulamalı olarak gösterildi.

     Sonrasında manyetik  özellik gösteren çeşitli renklerde tozların oluşturduğu fiziksel olgu yani manyetizma anlatıldı.





23 Kasım 2017 Perşembe

BİR REDOKS TEPKİMESİ : KİMYASAL BUKALEMUN

     9. Sınıf öğrencilerimize tepkime türlerinden biri olan "Redoks Tepkimesi" anlatıldı ve sonrasında "Kimyasal Bukalemun Deneyi" yapıldı. Bu deneyin her aşamasına aktif bir şekilde katılan öğrencilerimiz Kimya Laboratuvarının temel prensiplerinden biri olan tartım alma, çözelti hazırlama ve cam malzeme ile ölçüm yapma tekniklerini de kavramış oldular.

    Aşağıdaki videoda da görüldüğü gibi bir kaç basamakta gerçekleşen bu redoks tepkimesi, oluşan her kimyasal ürünün kendine has bir renge sahip olmasından dolayı öğrenciler tarafından rahatlıkla gözlemlendi.





22 Kasım 2017 Çarşamba

DOLAŞIM SİSTEMİ'NİN ÇALIŞMA PRENSİBİ

6. Sınıf öğrencilerimize büyük ve küçük kan dolaşımının izlediği yollar, damarların taşıdığı kanın temizlenme aşamaları ve solunum sistemi elemanlarıyla birlikte nasıl çalıştığı hem kalp maketi hem de sistemler maketi üzerinden tekrar kavratıldı. 

Öğrencilerin maketler üzerindeki ilgisi ve merakı yaparak & yaşayarak öğrenmenin önemini biz öğretmenlere bir kere daha hatırlatmış oldu.





15 Kasım 2017 Çarşamba

MİKROSKOBİK CANLILARIN GÖZLENMESİ

5. Sınıf öğrencilerimizle "Canlıları Tanıyalım" ünitesi kapsamında ilk olarak mikroskobik canlılar gözlemlendi. 

Öncelikle peynir küfünde küf mantarı, daha sonra planarya canlısı ve son olarak yoğurtta yoğurt bakterisi 5.sınıf bilim çocuklarımıza tanıtıldı. 

Yoğurt, beyaz renkli olduğundan mikroskop altındaki görünürlüğünü artırmak adına metilen mavisi ile renklendirme yapıldı.